Recenzie Al cincilea val de Rick Yancey




O invazie extraterestra distruge omenirea in patru Valuri succesive de nenorociri. Dar Al Cincilea Val este cel mai periculos, pentru ca de data asta putinii pamanteni ramasi in viata nu stiu nici macar ce ii ameninta, cu atat mai putin cum sa infrunte pericolul. Cassie, o adolescenta curajoasa de 16 ani, are o singura dorinta: sa isi salveze fratiorul – iar pentru asta nu se da in laturi de la nimic. 
Inaintea atacului, Ben Parish era un baiat obisnuit, dintr-un liceu obisnuit. Acum este soldat si se vede obligat sa aleaga intre a avea incredere si a deznadajdui, intre a se supune si a se razvrati, intre a-si face datoria si a-si salva prietenii, intre viata si moarte.









Recenzie:


Un volum captivant care te tine cu sufletul la gura, emotionant si tulburator care te face sa iti pui intrebari de indata ce citesti cateva capitole, Al cincilea val a fost o carte superba care merita citita. Pe scurt, a fost o carte de care m-am indragostit imediat ce am citit doar cateva pagini. Minunatul Rick are un talent la scris pe cum am eu talent la mancat o ciocolata Milka in doar cateva minute. Modul lui de a scrie te ajuta sa pasesti incetul cu incetul in lumea creata de el. O lume in care extraterestrii hotarasc sa atace minunata noastra planeta albastra si sa ucida intreaga populatie a acesteia in doar cateva valuri.
   






  „Primul Val s-a instalat fara mare tam-tam. N-a fost dramatic. Nu a fost cu soc si groaza.
Doar au palpait un pic luminile.
Becul s-a stins deasupra capului doamnei Paulos.
 Ecranul telefonului mi s-a stins”.-Cassie.






Primul val a fost cel mai slab dupa parerea mea, dar si unul puternic. Doar imagineaza-ti ca lumea in care traim fiind toata inconjurata de electricitate si tehnologie, dispare. Tot curentul electric, absolut tot ce tine de electricitate este distrus. Masinile nu pot functiona, telefonale mobile, nimic.
Toate acestea au fost distruse in doar cateva minute.
Al doilea val a distrus in mare parte planeta. Cutremure, tsunami-uri si tot ce tine de natura.
Cel de-al treilea a fost boala ce a ucis cea mai mare parte din populatia intregului glob.

„O sa mori si nimeni nu poate sa opreasca lucrul asta. Tu, eu, toata lumea care a mai ramas pe planeta asta mare, frumoasa si albastra o sa moara si o sa le faca lor loc.” –Vosch.

Dupa toate aceste atacuri, doar cei puternici raman in viata. Iar ei o sa fie viitorii razboinici care isi vor da viata incercand sa ucida inamicul.  

„O sa te invat sa iubesti moartea. O sa te golesc de durere si vina si autocompatimire si o sa te umplu de ura si viclenie si spirit de razbunare. O sa-mi fac ultima deschidere aici, Benjamin Thomas Parish. Iar tu vei fi campul meu de lupta.” –Vosch.

Personaje:
Cassie, unul din personajele pe care le-am admirat prin modul lor de gandire, o fata curajoasa si sarcastica de doar 16 ani, alege sa lupte si chiar sa ucida pe oricine ii sta in cale pentru a-si indeplinii promisiunea facuta fratiorului ei mai mic Sammy.




Asa ma cheama.
„Cassie. Cassie nu vine de la Cassandra. Nici de la Cassidy. Ci de la Cassiopia, constelatia de pe cerul nordic.”


Sammy este un personaj destept care cu timpul va devenii un baietel puternic si abitios. I-am admirat modul de a intelege lucrurile, iar inocenta lui mi-a frant inima. Unul din copiii fara nici o vina, intr-un razboi deastruos.

„Eu sunt Sam, dar toata lumea imi spune Sammy. In afara de Cassie. Cassie imi spune Sams”.



Ben Parish, inainte ca Ceilalti sa atace planeta in diferite moduri, a fost tipul cool al intregului liceu dupa care toate fetele lesinau daca primeau un simplu zambet din partea lui, mai ales Cassie. Dar acum ca tot ce i-a ramas este un medalion si trecutul straniu si crud, devine un personaj puternic, cu o dorinta arzatoare de a distruge toti inamicii planetei. 

„Ben era un bleg, un molau, un papa-lapte.
Nu si Zombi. Zombi e tot ceea ce Ben nu era. Zombi e un dur. Zombi e beton. Zombi e rece ca gheata.”

De-a lungul volumului am observat increderea si relatia puternica de prietenie a personajelor. Pierderile si infrangerile ii ajuta sa se maturizeze si sa se acomodeze la orice situatie. Intr-o lumea stranie si dezastruasa Cassie, Sam, Zombie si nu numai, incearca sa se lupte cu puterile superioare. Al cincilea val a fost una din cartile pe care le-am iubit inca de la primele pagini si v-o recomand cu drag.

You May Also Like

0 comentarii